lørdag 24. desember 2011

24.12.11 (2)

jeg pleide å elske jula. det var den beste tida av året, med ferie og familiekos, god mat, rolige stunder og ikke minst pakker. jeg lengta etter jula året rundt, jeg ville leke i snøen og komme inn i varmen, mamma ville tulle meg inn i et pledd i godstolen foran peisen og jeg ville få kakao med krem. jeg ville telle ned dagene i desember, måneden virka så lang, hele meg lengta etter å våkne opp morgenen 24. desember, alltid med et smil om munn. jula var magisk. og jeg elsker fortsatt jula, men i de seinere åra har det kun vært i teorien. når det kommer til jula når jeg befinner meg oppi den...da gleder jeg meg egentlig like mye til det hele er over. så hva skjedde? jeg antar jeg bare vokste opp.

men jeg tror fortsatt det kan bli en fin dag. god jul, da, folkens!

Ingen kommentarer: