lørdag 23. juli 2011

23.07.11


tidenes verste skytemassakre. ikke bare i norge, men hele verden. så langt er det 92 døde totalt, og tallene kan fortsatt stige. hjertet mitt stoppa da jeg hørte det i morges.

og likevel skal vi ikke fokusere på hat og hevn. som martin luther king jr. sa, hat kan ikke drive ut hat. bare kjærlighet kan gjøre det. alt jeg føler er i dag er sorg.

var i oslo i stad, 24 timer etter eksplosjonen. hele byen er stille, den har aldri vært så stille før. hele oslo sørger. containere med glass, politisperringer over det hele, militære styrker. men også blomster og tente lys, oslo viser sin kjærlighet og støtte til ofrene og de pårørende.

flagget er på halv stang. jeg gråter. men som kong harald sa - vi holder fast ved troen på at friheten er sterkere enn frykten.




1 kommentar:

Anonym sa...

Det er helt, helt ufattelig. Jeg gjentar de samme ordene igjen og igjen. Ufattelig. Kaldblodig. Ikke til å tro.