tirsdag 25. januar 2011

25.01.11

nå ødela jeg jo mønsteret med å blogge annenhver dag. jaja, sånn kan det gå.

i går var bursdagen til charlotte, og det var kjempekoselig. vi lagde brownies og så på pocahontas og mulan. fineste filmene! det som også er så koselig er at alle kjenner til filmene, og alle elsker dem. vi var atten stykker som så på pocahontas, og tolv som blei igjen og så på mulan også. superkos. sånne ting er noe av det fineste med å gå på folkehøgskole.

for tida holder jeg på med å skrive søknad for stipendiat til neste år. har så sjukt lyst til å få den jobben, det gjør helt vondt inni meg når jeg tenker på det. men det er mange andre som også søker, så det er liten sjanse for at jeg blir valgt. tror nok jeg kommer til å gjøre en god jobb dersom jeg får den, men det gjenstår jo å overbevise ledelsen om det samme. så planlegger å skrive en heidundranes søknad, og gjennomføre et supert intervju. det kan bli vanskelig. holder fingra kryssa.

jeg er klar over at nå har denne bloggen blitt litt mer "i dag gjorde jeg, i går gjorde jeg, nå gjør jeg," men det er vel kanskje greit det også. veit jo fortsatt ikke helt hvor jeg vil med denne bloggen, så jeg bare prøver meg litt fram. og å skrive om det jeg føler for å skrive om er jo i grunn en god start. tenker jeg, hvertfall.

tenkte jeg skulle legge ut en liten tekst jeg har skrevet, som skal være med i antologiboka til forfatterklassen. jeg la den ut på den gamle bloggen min også, og det er ikke store greiene, men det er jo lov å starte smått.

teppefall
jeg grua meg, det var ikke noe gøy, men det måtte gjøres, han så forjævlig ut, shit, tenkte jeg, ville ikke si det, men jeg måtte, "du," sa jeg, "hør her, vi må snakke."

denne hadde jeg det faktisk skikkelig gøy med å skrive. den var originalt nesten en hel side, men så skulle vi skrive om en gammel tekst i en helt ny stil. og da valgte jeg denne stilen, og hadde det så gøy med å skrive på den måten at jeg forandra skrivestil. det er noe av det som har vært gøyest med å gå her på danvik, jeg er blitt flinkere til å skrive, blitt mer klar over hvordan det er jeg skriver, og hvordan jeg ønsker å skrive. jeg har også begynt å like å få konstruktiv kritikk på tekstene mine, før ville jeg helst ikke høre at folk syntes jeg burde forandre på ting, men nå vil jeg høre det, fordi jeg merker at når jeg får tilbakemeldinger blir teksten så utrolig mye bedre. det er kjempemorsomt å jobbe med tekster etter at de er skrevet. føler at jeg får så mye mer ut av det. så får vi se om det er nok for å komme inn på skrivekunstakademiet og/eller bø.

4 kommentarer:

Sunniva sa...

iih, hadde vært kult om du ble plukket ut av de som skal søke da!

Kul tekst også! Litt mye komma kanskje, men jeg liker komma jeg altså :P

anne caroline. sa...

Haha, ja, håper virkeligvirkelig jeg får den jobben.

Løøl, ja, det er meninga. Skrivestilen på denne er jo overdreven, og hadde ikke funka om det hadde vært en lenger tekst. Men bruker sånn innimellom i det jeg nå skriver :)

Ingrid sa...

Aaah, danviksavn!
likte teksten! er så fint å kunne prøve ut litt skrivemåter man egentlig ikke ville tenkt på.

krysser fingrene for at du får bli stipp da, hadde vært awesome!

og yay for skriveskillz, kommer godt med når vi skal skrive manus til TIDENES BESTE NORSKE FILM. Ahaha <3

anne caroline. sa...

Ja! Og det gjør at man blir mye mer klar over hvordan man skriver og sånn. LIKER. Takk, forresten. Haha.

Omg, det blir EPIC. Ser for meg at vi ender opp med å ha absolutt alle rollene når det kommer til filmen, kanskje untatt å...filme. HAHA.