fredag 14. januar 2011

14.01.11

noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg er her. hva gjør jeg her? hva skal jeg her?

jeg er ikke sikker på at livet har noen større mening. men jeg liker å tro det. det får meg gjennom hverdagen. det er en større mening med dette, sier jeg til meg selv. det er noe større der ute. jeg er langt fra sikker. men jeg liker å tro.

jeg kan ikke alltid svare på mindre spørsmål heller. hvorfor er himmelen blå? fordi havet er blått, og himmelen gjenspeiler seg? men hvorfor er havet blått, da? disse spørsmålene er også store. jeg kan ikke svaret på dem.

så hvorfor er jeg her? ikke i universet, ikke i livet mitt. men her, akkurat her. hvorfor er jeg på denne bloggen? og hvorfor er du? jeg veit ikke. jeg ramla inn her. veit ikke egentlig hva jeg skal. savna å blogge, men ville ikke ha med meg fortida fra den gamle bloggen. nytt år, nye muligheter, er det ikke det de sier? jeg vil begynne med blanke ark, hvertfall. så blanke som jeg klarer å få til.

jeg vil skrive om fine ting. og det er målet mitt med denne bloggen. det skal likevel sies at jeg blogger for meg, ikke deg. jeg vil snakke om fine ting som jeg synes er fine. kanskje du ikke synes det. men det er også lov, du har rett til dine egne meninger og tanker. men det har jeg også, og her kommer jeg nok til å skrible dem ned. hvertfall om sånne fine ting som star wars og dinosaurer. og dire straits. de tre tingene er kanskje noe av det fineste jeg veit om.

da kan jeg jo også si at jeg synes det er fint å skrive i bare små bokstaver. så der ser du det første steget mot mitt mål om å skrive om fine ting. bilder kan være fine, fine bilder vil jeg kunne vise dere. både egne og lånte. vil muligens poste noen tekster her også. både egne, og lånte. og musikk, fin musikk. men den vil bare være lånt. jeg er ikke særlig musikalsk av meg.

jeg veit ikke hvorfor jeg er her, og jeg veit ikke hvorfor du er her. men når vi først befinner oss sammen, hvorfor ikke bestemme oss for å ha det fint?